Fudbal
Sport u koji vrijedi ulagati: Uskoro će ženski fudbalski timovi donositi čisti profit
Ženski fudbal je sport u koji vrijedi ulagati, a “tradicionalni” klubovi će dobiti značajne benefite od ženskih timova narednih godina, pokazalo je istraživanje eminente kompanije “Deloitte”
Ženski fudbal pravi velike korake ka “vidljivosti”, iako ima još mnogo toga da se uradi na tom polju, a istraživanje “Deloitte” otkrilo je da treba da prođe još vremena da ženska igra nastavi da raste na „finansijski održiv način“, ali će ženski timovi dodati „značajnu vrijednost“ klubovima u narednim sezonama.
Izvještaj kompanije pokazuje da su najveći klubovi zarađivali u prosjeku 2,1 miliona eura od svojih ženskih timova prošle godine, ali su ukupno bili na gubitku.
Gubici, naravno, očekuju „svaki posao“ u ranoj fazi, pojašnjeno je u analizi.
„Prihod koji su ostvarili vrhunski klubovi u ovoj ranoj fazi ukazuje na značajnu vrijednost koju će im ženski timovi donijeti u narednim sezonama, pošto njihova popularnost i uspjeh nastavljaju da rastu. Još uvijek treba da se uradi značajan posao kako bi se osiguralo da ženski klupski fudbal nastavi da se profesionalizuje i raste na ekonomski održiv način“, rekao je Tim Bridž, vodeći partner u sportskoj poslovnoj grupi kompanije “Deloitte”.
Naime, on je naglasio da ženski fudbal mora da napravi sopstvenu strategiju razvoja i da ne ide putem muškog fudbala.
“Dok se gubici mogu očekivati za svaki početni posao, sadašnji izazov za ženski fudbal je da razvije odgovarajuću strategiju rasta koja ne može jednostavno da prati obrazac muškog fudbala – u stvari, ovaj pristup može ograničiti potencijal rasta”, naglasio je.
Izveštajem je utvrđeno da je Barselona, osvajač Lige šampiona za žene 2021. i finalista 2022, ostvarila najveći prihod u sezoni 2021/22 – 7,7 miliona eura.
Mančester siti je prijavio drugi najveći prihod za svoj ženski tim sa 5,1 miliona eura, a slede Pari Sen Žermen sa 3,6 miliona, Arsenal sa 2,2 miliona i Totenhem sa dva miliona.
Istraživanje je takođe pokazalo da klubovi nastoje da razlikuju komercijalne ponude svojih muških i ženskih timova, pa tako većina klubova sa jakim ženskim timovima trenutno pregovara sa sponzorima na dresovima ženskih ekipa, iako imaju ugovore za sponzorstvo muških.